Moving to Lombok!

New home

Time to change island! This morning we woke up early, at 7 am our taxi for the Sanur arbour was ready. We are going there to get on a Ferry to Lombok. A quick breakfast at the arbor and then we left.

Three hours navigating to the East and we got to Bangsal where our next taxi for the hotel is already waiting. Immediately we realize that this island is quite different from Bali: mass tourism isn’t a big thing here yet! There is a lot more green and almost no restaurants along the roads, just a few hotels or resorts and the people look at us with some curiosity.

Our new house is lovely: it’s a small Dome with just a be inside and not much more, a little bathroom behind that seems digged in the rocks and a modest garden with a stunning sea view. Immediately we got a tour of the place and they show us the pool; if we thought that we’ve gotten in paradise when we arrived in Jimbaran now its even better, a view to make any postcard jealous!

Infinity (pool) sunset

After getting all set up and taken the first bath in the pool we head down the hill for a walk in the village beneath. There isn’t much and surely nothing for tourists: just a small shop, a few improvised gas pumps. The only building bigger than the others is the mosque, here the majority of the population are Muslims, while in Bali were Hindus. We head to the beach, but get sadly disappointed as we found a lot of plastic and trash in general, right behind it a few kids are playing and some adults getting some rest. It’s really sad to see this kind of things, also because this place would be a paradise otherwise.

Waste on the beach

We dined at a little Warung on the road and then back home to get some sleep, tomorrow will be full of new adventures.

duvi tramonto

Si cambia isola! Stamattina sveglia presto, alle 7 é arrivato il nostro taxi per portarci al porto di Sanur dove partirà il nostro traghetto in direzione Lombok. Una veloce colazione al porto prima id partire e poi si parte.

Tre ore di navigazione verso est e arriviamo a Bangsal dove un altro taxi ci aspetta per portarci al nostro alloggio. Subito ci rendiamo conto della differenza con Bali, qui il turiso di massa non é ancora arrivato! Vi é molto più verde, nessun ristorante turistico lungo le strade, pochissimi hotel o resort e la gente ci guarda con fare curioso.

La nostra casetta é semplicemente stupenda, si tratta di una cupola molto luminosa dove si trova un letto e poco più, un bagno dietro che sembra scavato nella roccia e un giardinetto con vista mare. Subito veniamo portati a fare un giro del luogo e ci viene mostrata la piscina; se con l’ultimo alloggio pensavamo di essere arrivati in paradiso questo va anche oltre, un panorama da far invidia a qualunque cartolina!

Dopo esserci sistemati e aver fatto un primo bagno nella piscina scendiamo dalla collinetta per fare un giro a piedi del villaggio qui vicino. C’é veramente poco e niente per I turisti: un negozietto e qualche benzinaio improvvisato, poco più. L’unico edificio che si impone sugli altri é la moschea, qui a differenza di Bali la maggior parte della popolazione é mussulmana, mentre a Bali sono induisti. Andiamo in spiaggia e troviamo con amare sorpresa tantissima plastica e sporcizia in generale, dietro di essa giocano bambini e oziano gli adulti. Un vero peccato, perché il posto altrimenti sarebbe stupendo.

Ceniamo in un Warung lungo la strada e poi a letto, domani ci aspettano tante nuove avventure.